+20 ani
Durată folosire
3 ani
Recuperarea investiției
20%
Randament maxim
+10 ani
Experița noastră
Prin intermediul acestui program, se dorește, de asemenea, creșterea eficienței energetice și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin încurajarea producției de energie electrică din surse regenerabile și promovarea utilizării autovehiculelor electrice și a celor electrice hibrid.
Cum se finanțează proiectele Electric Up
✅ Până la 100% din totalul proiectului.
✅ Suma finanțată este de până la 200.000 de Euro.
Eligibilitatea proiectelor
Cheltuielile eligibile pentru programul Electric Up 2022 au inclus
Achiziționarea unui sistem de panouri fotovoltaice cu putere instalată între 27 kWp și 100 kWp, care include următoarele componente principale: panouri fotovoltaice, invertor/invertoare, echipamente conexiuni, structură de montaj a sistemului, modul de comunicație, contoare inteligente pentru măsurarea cantității de energie produse de sistemul de panouri fotovoltaice și transmiterea datelor relevante în format electronic, tablou electric pentru curent continuu și curent alternativ.
Achiziționarea a minim unei stații de reîncărcare cu o putere de cel puțin 22 kW pentru vehicule electrice și electrice hibrid plug-in, cu minimum două puncte de încărcare.
Cheltuielile pentru proiectare, obținerea avizelor necesare, montajul și punerea în funcțiune a sistemului de panouri fotovoltaice și a stațiilor de reîncărcare, reprezentând maximum 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
Cheltuieli de consultanță și management de proiect, care nu trebuie să depășească 7% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
Opțional, cheltuieli pentru sistemul de stocare, care poate reprezenta maximum 30% din valoarea puterii instalate a panourilor fotovoltaice și maximum 30% din cheltuielile cu achiziționarea sistemului de stocare.
În cazul în care programul Electric Up 2023-2024 va avea modificări, acestea vor fi comunicate în cel mai scurt timp posibil.
Solicită acum o ofertă
SOLICITANțI ELIGIBILI
Pentru a fi eligibil pentru participarea în cadrul programului, solicitantul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
- Solicitantul trebuie să dețină un contract de furnizare a energiei electrice în vigoare pentru punctul de consum unde solicită finanțarea.
- Solicitantul trebuie să fie în regulă cu obligațiile de plată a taxelor, impozitelor, contribuțiilor și amenzilor către bugetul de stat și bugetele locale, conform prevederilor legale în vigoare.
- Solicitantul nu trebuie să se afle în procedură de insolvență, dizolvare, lichidare, desființare, închidere sau radiere, inclusiv închidere operațională. De asemenea, nu trebuie să fie sub administrare specială.
- Solicitantul nu trebuie să fie implicat într-o procedură legală în justiție pentru situațiile menționate anterior sau pentru orice altă situație similară.
Proiectele vor fi departajate în funcție de punctajul obținut în cadrul programului. Acesta este influențat de mai mulți factori: valoarea proiectului, consumul, producția etc.
DOCUMENTE NECESARE
Pentru elaborarea și depunerea proiectului, sunt necesare următoarele documente:
Cererea de finanțare semnată electronic.
Certificatul de înregistrare fiscală, scanat, valabil la data înscrierii.
Împuternicirea notarială (dacă cererea de finanțare este semnată de o altă persoană decât solicitantul), scanată.
Actul de identitate al persoanei împuternicite, scanat, valabil la data înscrierii.
Documente care dovedesc calitatea de proprietar/administrator, concesionar sau locatar/comodatar cu drept de superficie pentru imobilul în care se implementează proiectul (extras de carte funciară valabil nu mai vechi de 30 de zile la data înscrierii, contract de concesiune/chirie/comodat, după caz, valabil pe toată durata implementării și monitorizării proiectului), scanate. În cazul în care solicitantul nu este proprietarul, este necesar și acordul proprietarului referitor la implementarea proiectului.
Certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat (emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor Publice, în termen de valabilitate la data înscrierii, în format electronic/scanat).
Certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială are sediul social, în termen de valabilitate la data înscrierii, scanat. În cazul în care solicitantul are sediul în altă localitate decât cea în care se va implementa proiectul, este necesar și certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local emis de autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul.